Deur-halte vervoer Limburg

Reizen tussen drukke bestemmingen, méér treinen en bussen, snellere verbindingen en een hogere frequentie. Maar ook maatwerkoplossingen op plekken en tijden waar de vraag naar openbaar vervoer minder is. Dat is het Limburgnet. Voor iedereen in Limburg.

OV-lijntaxi

Wat is een OV-lijntaxi?

Op sommige lijnen rijden de bussen ’s avonds en op zondag alleen na reservering: de OV-lijntaxi. Op deze tijden zijn er zo weinig reizigers, dat veel bussen dan zonder passagiers zouden rijden. De OV-lijntaxi rijdt wel een vaste route op vaste tijden, maar alleen als de rit van te voren is gereserveerd. In de dienstregeling wordt aangegeven welke bussen als OV-lijntaxi rijden.

Hoe reserveer je een OV-lijntaxi?

Om de OV-lijntaxi te reserveren, bel je het gratis telefoonnummer 0800 0224050 (Enkel voor het plaatsen van een reservering, voor overige vragen bel je met de Klantenservice van Arriva via 0900 2022 022). Bel je vanuit België of Duitsland, dan is het telefoonnummer 088 2776880. Bel minimaal één uur voor vertrek. Je kunt alleen reserveren voor de aangegeven vertrektijden. Reis je regelmatig op dezelfde tijd, dan kun je deze reis reserveren tot maximaal drie maanden van te voren. Meerdere ritten in één keer reserveren is ook mogelijk. Als je met meer dan drie personen wilt reizen, kun je dat 24 uur van te voren laten weten, zodat Arriva eventueel een grotere bus kan inzetten. Wil je een reservering annuleren, meld dit dan zo snel mogelijk via het telefoonnummer.

Heb je een speciaal kaartje nodig voor de OV-lijntaxi?

Voor de OV-lijntaxi heb je geen speciaal kaartje of abonnement nodig; de reguliere OV-tarieven zijn geldig.

OV-shuttle

Wat is een OV-shuttle?

In enkele kleine dorpen is de vraag naar openbaar vervoer te klein voor een vaste buslijn. Hier zet Arriva de OV-shuttle in; een kleine bus die je van een dorpskern naar een nabij gelegen halte of knooppunt brengt om verder te reizen. Of andersom, van een halte of knooppunt terug naar de dorpskern. De OV-shuttle rijdt de hele week tussen 6 en 22 uur en biedt één vertrekmogelijkheid per uur. De OV-shuttle heeft per dorp één halte. Als je wilt, kun je in het dorp thuis opgehaald en weer thuisgebracht worden.

Hoe reserveer je een OV-shuttle?

Om de OV-shuttle te reserveren, bel je het gratis telefoonnummer 0800 0224050 (enkel voor het plaatsen van een reservering, voor overige vragen bel je met de Klantenservice van Arriva via 0900 2022 022). Bel je vanuit België of Duitsland, dan is het telefoonnummer 088 2776880. Indien gewenst ontvang je een reserveringsbevestiging per SMS. Reserveer minimaal één uur voor de gewenste vertrektijd. Wil je gebruik maken van ophaal-/wegbrengservice aan huis, neem dan een ruimere reserveringstijd: minimaal anderhalf uur. Reserveren kan 24 uur per dag, 7 dagen per week. Je kunt in één keer meerdere ritten reserveren en je kunt tot drie maanden van te voren reserveren.

Heb je een speciaal kaartje nodig voor de OV-shuttle?

In de OV-shuttle is de OV-chipkaart niet geldig. Je kunt een speciaal kaartje kopen bij de chauffeur voor een enkele reis. Een korte rit (tot 2 km) kost € 1,- en voor een langere rit (meer dan 2 km) betaal je € 2,-. Voordeurservice kun je reserveren voor een meerprijs van € 2,50. Je kunt ook met een OV-Studentenkaart en met een (ster)abonnement gebruik maken van de OV-shuttle. De chauffeur kan vragen naar een bewijs dat dit product op de OV-chipkaart geladen is. Maak daarvoor een print van mijnovchipkaart.nl waarop staat welke reisproducten op de OV-chipkaart staan met welke geldigheid.

Buurtbus
Wat is een buurtbus?

De buurtbus is een kleine bus voor maximaal acht personen, die gereden wordt door vrijwillige chauffeurs. De buurtbus rijdt volgens een vaste dienstregeling, een vaste route, op vaste tijden en stopt bij vaste haltes. Langs de route van de buurtbus kun je ook buiten de haltes in- en uitstappen, mits de bus veilig kan stoppen. Door je hand op te steken maak je aan de chauffeur duidelijk dat je wilt instappen. De buurtbus is te herkennen aan het 700-nummer op de bus.

Heb je een speciaal kaartje nodig voor de buurtbus?

Je kunt in de buurtbus reizen met de OV-chipkaart. Bij de chauffeur is ook een dag- of ritkaart te koop.

Avondvlinder
Wat is de Avondvlinder?

De Avondvlinder is een kleine bus die op vaste tijden vanaf een station vertrekt. Reizigers die daar instappen hoeven niet te reserveren en melden aan de chauffeur de halte waar ze naar toe willen. De route wordt zo gekozen dat je zo snel mogelijk naar de gewenste halte gebracht wordt. De bus kan namelijk de

haltes waar niemand wil uitstappen overslaan. De Avondvlinder rijdt vanaf het station zonder reservering. Reis je vanaf een halte of bestemming naar het station (dus in omgekeerde richting), dan moet je wel reserveren. De Avondvlinder start vanaf 11 december alleen in Venlo.

Hoe reserveer je de Avondvlinder?

De Avondvlinder heeft een vaste vertrektijd op het station. Reis je vanaf een andere halte, dan reserveer je je rit, tot uiterlijk een uur voor vertrek via het gratis telefoonnummer 0800 0224050 (enkel voor het plaatsen van een reservering, voor overige vragen bel je met de Klantenservice van Arriva via 0900 2022 022). Bel je vanuit België of Duitsland, dan is het telefoonnummer 088 2776880.

Heb je een speciaal kaartje nodig voor de Avondvlinder?

Voor de Avondvlinder geldt een tarief van 1,50 euro ongeacht de gereisde afstand. De OV-Studentenkaart en abonnementen zijn gewoon te gebruiken.